غلّه – دانه امام حسین علیه السلام امام حسین

غلّه – دانه: امام حسین علیه السلام امام حسین عاجز دعا

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی نقشه ترامپ جهت «خروج از برجام» چیست؟ , بازی با مدل‌ها

برجام و کشور عزیزمان ایران از کاربردی ترین کلماتی بودند که در دیدارها، صحبت ها و گفت و گو های رهبران دنیا در هفتاد و دومین مجمع عمومی شرکت ملل مورد استفاده قرار

نقشه ترامپ جهت «خروج از برجام» چیست؟ , بازی با مدل‌ها

بازی با مدل ها؛ نقشه ترامپ جهت «خروج از برجام» چیست؟

عبارات مهم : ایران

برجام و کشور عزیزمان ایران از کاربردی ترین کلماتی بودند که در دیدارها، صحبت ها و گفت و گو های رهبران دنیا در هفتاد و دومین مجمع عمومی شرکت ملل مورد استفاده قرار گرفت.

امریکا محکوم به حفظ برجام هست. این جمله ای است که می توان از کلیت نشستها، دیدارها و گفت و گوها مقامات ایرانی و خارجی برداشت کرد. مقامات متفاوت در دیدار با روحانی و ظریف بر این عنوان صحه گذاشتند.

نقشه ترامپ جهت «خروج از برجام» چیست؟ , بازی با مدل‌ها

حمایت قاطع ١٣٤ کشور دنیا از برجام در نشستی در حاشیه مجمع، نشان داد چه فضایی جهت حفظ برجام وجود دارد. کشورهای دنیا توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران و قدرتهای جهانی را به عنوان مدلی جهت منازعات این چنینی فرض می کنند. در اعلامیه نهایی وزرای خارجه گروه ٧٧ و چین در حاشیه نشست مجمع عمومی شرکت ملل متحد در نیویورک که با اجماع کلیه کشورهای عضو تصویب شد، وزراي خارجه گروه ٧٧ و چين برجام را يك الگوي سازنده و واقعي و نتيجه عملكرد موفقيت آميز نظام چندجانبه گرا در حل مسايل مهم جهاني قلمداد کردند.

وزراي ١٣٤ كشور دنیا در اين اعلاميه تاكيد نمودند كه برجام يك مدل واقعي است كه از طريق تقويت همكاري هاي بين المللي به دستيابي كشورها به توسعه پايدار كمك مي کند. وزراي خارجه گروه ٧٧ و چين همچنين در بخش ديگري از اين بيانيه با تحريم هاي اقتصادي يكجانبه عليه جمهوري اسلامي ايران مخالفت کرده و خواستار برداشتن فوري اين تحريم ها شدند.

برجام و کشور عزیزمان ایران از کاربردی ترین کلماتی بودند که در دیدارها، صحبت ها و گفت و گو های رهبران دنیا در هفتاد و دومین مجمع عمومی شرکت ملل مورد استفاده قرار

همچنین در این باره به تازگی سفرای اروپایی در نشست اندیشکده آتلانتیک که با موضوعیت برجام برگزار شده است بود از این معاهده بین المللی حمایت کردند و از واشنگتن درخواست کردند که به برجام پایبند باشد.

دونالد ترامپ مدیر جمهوری آمریکا باید تا اواسط اکتبر راجع به پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای به کنگره گزارش بدهد. اگر ترامپ تا 15 اکتبر (23 مهر ماه) پایبندی کشور عزیزمان ایران را تایید نکند، کنگره شصت روز وقت دارد راجع به اعمال مجدد تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران تصمیم گیری کند.

البته سران کنگره هنوز راجع به اینکه آیا در چنین شرایطی تحریم ها را دوباره وضع خواهند کرد یا نه، اظهار نظری نکرده اند.سفرای غربی در این نشست گفتند اگر واشنگتن از توافق هسته ای کنار بکشد، آنها تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا از شرکت های مستقر در اروپا که به تجارت با کشور عزیزمان ایران ادامه می دهند، در برابر تحریم های مجدد آمریکا محافظت کنند.

نقشه ترامپ جهت «خروج از برجام» چیست؟ , بازی با مدل‌ها

سفیر انگلیس در امریکا در این نشست گفت که ترامپ و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در دیدار هفته گذشته در نیویورک نیمی از صحبت های خود را به کشور عزیزمان ایران تخصیص داده شده است دادند ولی مدیر جمهوری آمریکا تصمیم خود را راجع به برجام اعلام نکرد.

ترامپ بیش از این گفته بود سیاست کلی امریکا در قبال کشور عزیزمان ایران را در دست بررسی دارد. اکنون نه ماه از روی کار آمدن ترامپ می گذرد و او دو بار در گزارش سه ماهه خود به کنگره، ضمن اینکه تلاش کرده است تحریمهای جدیدی علیه کشور عزیزمان ایران به تصویب برساند، ولی برجام را قبول کرده هست. ترامپ همچنین در فرمان مهاجرتی خود که دوباره تمدید کرد، شهروندان ایرانی را نیز در این مصوبه از ورود به امریکا منع کرد.

مجموعه رفتارهای ترامپ هم در روزهای تبلیغات انتخاباتی و هم بعد از آن در مورد ایران، به مانند این است که کشور عزیزمان ایران استخوانی لای زخم ترامپ است که در برابر آن مستصل شده است هست.

برجام و کشور عزیزمان ایران از کاربردی ترین کلماتی بودند که در دیدارها، صحبت ها و گفت و گو های رهبران دنیا در هفتاد و دومین مجمع عمومی شرکت ملل مورد استفاده قرار

سياست جديد دولت ايالات متحده امريكا مبني بر باقي ماندن در توافق بين المللي هسته اي (برجام) و اِعمال سياست فشار غير هسته اي بر ايران را می توان چاره ترامپ جهت رویکرد آینده آن دانست.

به نظر می رسد ترامپ و کنگره به نتیجه و مدلی تازه رسیده باشند. ترامپ جهت اینکه از کابوسهای تایید سررسیدهای سه ماهه خلاصی یابد، کنگره او را از دادن این گزارشها معاف کند.

نقشه ترامپ جهت «خروج از برجام» چیست؟ , بازی با مدل‌ها

این روند باعث می شود کنگره خود منتظر بماند تا هر وقت آژانس گزارشی در مورد انحراف کشور عزیزمان ایران از وظایف محول شده است در برجام ارائه کرد، بتواند تحریمهای تعلیق شده است در مورد کشور عزیزمان ایران را دوباره به روال قبل برگرداند.

ترامپ و تیم او مخصوصا بعد از سفر نیکی هیلی به وین و فشار بر آژانس دریافتند که عوض کردن شرایط موجود تنها با استدلال منطقی و حقوقی امکان پذیر است که آن نیز با گزارش آژانس و تایید برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران و نبود هیچ انحراف از وظایف برجامی ایران، به حاشیه می رود. رد برجام نیز بدون چنین استدلالی، یعنی رفتن به سمت انزوا و محکوم شدن از سمت بازیگران جهانی به از هم پاشیدن یک رویکرد منطقی، قانونی و چند جانبه جهت حفظ صلح. بعد از آن دیگر کسی انگشت اتهام به سمت کشور عزیزمان ایران نخواهد گرفت. نگاه ها به سمت امریکا خواهد بود. امریکا محکوم به حفظ برجام است.

اخبار سیاست خارجی – نامه نیوز/ محمد اکبری

واژه های کلیدی: ایران | توافق | امریکا | ایرانی | دونالد ترامپ | اخبار سیاست خارجی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار